تبلیغات | X | |
بسم الله الرحمن الرحیم سال نو بر شما مبارک Peace be to you new year نیکی به خویشان ان الصدقه علی ذی قرابه یضعف اجرها مرتین. نیکی واحسان به خویشان.دوبرابر اجروپاداش دارد. نهج الفصاحه ش645 . گل سرخی... از:شاعرمعاصر:سیدمحمدباقری پور گل سرخی میان بوستانی بدیدم درکناراونشستم بگفتم ازچه روئیدی توای گل که ازبوی دل آویزتومستم چرا رنگ تو باشد ارغوانی ؟ که دل بررنگ زیبای توبستم چراشدصورت توسرخ وخونین که من ازحزن واندوه توخستم بگفتا:باشم ازخون شهیدان که با تیرمسلسل ریختستم شدم من سرخ روی وارغوانی زبس سیلی زظالم خورده استم ز ساواک و سیا و پهلوی ها شکنجه دیده لیکن لب نبستم روئیده ام تا نمایم دفاع از دین و پیمان الستم نمودم من دفاع ازخاک میهن ز صدها دام صدامان بجستم ولی این رابدان:من یک نمونه ز صدها و هزاران قطره هستم . السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره خوشاآنان که بگذشتندازجان رسانیدند خودبرکوی جانان زمال وجان وفرزندان گذشتند به راه دین ومیهن حفظ قرآن حوشاآنان که درکوی شهادت گرفته سبقت ازکل شهیدان شهادت رمزوراز زندگیهاست بودراهی به مهمانگاه یزدان بود نام شهادت افتخاری در اسلام ازبرای هرمسلمان شهیدان زنده اندر روزگارند نگردد محو هرگز نام ایشان . جهان به کس ننماید دوروز.چهرهء باز از:استادعلامه طباطبائی(رضوان الله علیه) گذر زدانه ودام وجهان وخویش.مباز که مرغ باپر.آزاد می کند پرواز به کوهپایه"زان"بامدادبایاران که دورباددل پاکشان زسوزوگداز چه گویمت که چه میکفت بادمشک افشان؟ که میگشودبه گفتارخودهزاران راز زمن نیوش ومیاسا دراین دوروزجهان که پیش پای توراهیست.سخت ودراز درختهای کهنسال"ورس"برسرکوه که دیده اند به دامان کوه.بس تک وتاز بگوش هوش شنیدم که دوش میگفتند که همچوناله نی.بودشان نوا و نواز بسی دمیده دراین جویبار سبزه نغز بسی شکفته دراین بوستان شکوفه ناز بسی چمیده دراین کوهسار.کبک دری بسی رمیده به آن.اهوان مشک انداز بسی گذشته ازاین شاهراه.راهروان که بودبادبیابان.نوردسان.دمساز به خوش آی.وتماشای پیش تازان کن که هیچ نیایدازاین کاروان راه .آواز نشان مهرکه دیده است درسرای سپنج جهان به کس ننماید دو روز.جهرهءباز همی برد پی امروز آنچه در دیروز همی کند به سرانجام آنچه.درآغاز به سازوسوزبهار.وخزان.شکیباباش به تنگنای جهان باش"ورس" راانباز به هرزه راه مپیماوخویش خسته مساز که پیش پای تو باشد بسی نشیب وفراز. . امام چهارم درنکوهش پذیرش ذلت فرمودند: مااحب لیبنصیبی من الذله حمرالنعم دوست ندارم دربرابرپذیرش لحظه ای ذلت تمام شتران سرخ مو وگرانقیمت را به من بدهند. کشف الغمه ج2ص289 . ارزش خون شهیدان امام چهارم علیه السلام فرمودند: ما من قطره احب الی الله عزوجل من قطره دم فی سبیل الله. درپیشگاه خداوند چیزی محبوبتر ازخونی نمیباشد که درراه خدا ریخته میشود. وسایل الشیعه ج11ص908 . وبلاگ معلم Moallem weblog | ||
بسم الله الرحمن الرحیم نوروز وسالگرد هجرت پیامبر اسلام محمدبن عبدالله(ص) را به همه ایرانیان وفارسی زبانان در سایر کشورهای عالم و همه علاقمندان به ایران و ایرانی و اسلام و مسلمانی تبریک وتهنیت عرض نموده وبرای همه آنها از خداوند متعال آرزوی سلامت و بهروزی و پیروزی وسعادت در دنیا و عقبی داریم.و امیدواریم با وحدت کلمه خویش بیش از پیش موفق باشند. اجرکم عندالله: وبلاگ معلم Moallem weblog . وزیرآموزش وپرورش مهندس فرشیدی: ضرورت داردنیازهای آموزش وپرورش به یکایک نمایندگان منتقل شودچراکه غفلت ازجایگاه آموزش وپرورش.بیتفاوتی به تعلیم وتربیت رادرپی خواهد داشت. وزیرآموزش وپرورش گفت:شوروشعور یک ملت به اقتدار و توانمندی آموزش و پرورش آن بستگی دارد . اما فکر های ساده به تجزیه و تحلیل های مادی روی می اورندوازآنجاکه کارمعلم باقالب و اندیشه انسانهاست. ارزش آن برای دارند گان دیدگاه مادی ملموس نیست. فرشیدی با بیان اینکه : کار آموزش و پرورش عمران دل و اندیشه است گفت: سوخت های فسیلی فانی است و روزی تمام میشود اما این اندیشه است که همیشه باقی مانده است. برگرفته از:گاهنامه نگاه وزارت آموزش وپرورش . وبلاگ معلم.ضمن تبریک سال نو به مهندس فرشیدی وتشکر از زحمات ایشان از وزیر محترم آموزش وپرورش تقاضا مینمایدکه: به فرموده ریئس جمهورمحبوب دکتراحمدی نژاد در اوائل مسئولیت درشبکه خبر بذل توجه فرمایند"یک معلم بازنشته درآموزش وپرورش280000تومان دریافتی دارد درحالی که فردی با همین مدرک در وزارت علوم1280000تومان دریافت میدارد" نظر رئیس جمهورمحبوب ماهماهنگ سازی اینهابودپس شماهم همین مسیر"هماهنگ سازی وزارتخانه های آموزشی"علوم وآموزش وپرورش را تعقیب نمائید. انشاءالله خداوند نصرت به شما و ریاست جمهوری عطاکند. اما در تائید فرمایشات شماوحضرت آیت الله العظمی جوادی که فرمودند:آموزش وپرورش عنصر محوری نظام است. سروران عالیقدر برای یک کارخانه چه کارها میکنیم تا به نتیجه میرسد.برای انرژی صلح آمیز35سال سرمایه گذاری میکنیم تا به اینجا میرسیم. آیا این محورنظام ارزش آنرا ندارد تابرای آن سرمایه گذاری جانانه کنیم. تا نتیجه آنرا 35سال بعد ببینیم. همه انحرافات جامعه امروزما ریشه دربیتفاوتی دارد که در آموزش وپرورش ایجاد شده است. بیتفاوتی ما در20سال گذشته نسبت به آموزش و پرورش امروز ثمرداده است وسبب بیتفاوتی نسل امروزشده است بسیاری از افراد در دیگرجاهها شاید سالی یکبارهم بردیگر اقشار مخصوصا دانش آموزان الگو نمی شوند. امااین معلم الگوی هرروز حوانان ودانش آموزان است. پس اگر به نان شبش محتاج باشد.جوان میفهمد وبه درس وتحصیل کم توجه شده وبدنبال کارهای کاذب میرود. (مسئله ای که امروزعیان است پس چه حاجت..............). جلوی ضرر هروقت گرفته شود منفعت است پس باید جدی بود وببینید وزیر وقت علوم چه کردند که موفق شدندشما هم راه ایشان را به یاری رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهید. درمقایسه دبیرستانهای امروزما ودانشگاههاخود شماتوجه دارید که جوان دبیرستانی امروزنگهداری و ساختنش خیلی سختراست.چراکه دردانشکاه راه خودرا یافته وازهمه طرف دست استاد نسبت به اوبازاست ودرنتیجه تعامل آسانتربجا میاید ولی در دبیرستانهای ما یک دبیر ریاضی یا فیزیک و..... چه باید بکشد تاآموزش صورت گیرد.شماخود در دبیرستانها تدریس کرده اید پس آنچه گفته میشود را به عینه دیده ایدو میتوانیدهم ازنظر وجدانی درک نمائیدو هم شاهدمادر پیش دیگران و هیئت دولت و رئیس جمهور محبوبمان باشد. ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم وبلاگ معلم Moallem weblog اجرکم عندالله God prize you | ||
. اختر چرخ ادب پروین است (2) پروین شعر گوهروسنگ رادر12سالگی گفته است.این دختردراین سن ازگفتگوی گوهرارزشمندوسنگ بی ارزش نتیجه پرمعنایی می گیرد که استواری و صبوری درهنگام مشکلات وسختیها قدرومقام انسانی رابالا می بردومهمتر اینکه این نتیجه زیبا رادرقالبی موزون وشعری زیبابیان می کند. باخواندن این بیتهامیتوان دخترنوجوان12ساله ای رامجسم کرد که در دستان کوچکش دیوان قطوری از شاعران کهن دیده میشودکه اواین اشعار راباشوق وذوق می خواند و به گنجینه اسرار میسپارد. ازجمله زیباترین اشعاری که در دوره نوجوانی پروین (12 تا 14سالگی)سروده شده اند.عبارتند:(ذره-اشک یتیم-سعی وعمل-اندرزهای من-خزان-اندوه-فقر-صاعقهء ماستم اغنیا ست) بی شک پروین نسبت به محیط اطراف خود. جامعه و مردم ان بسیارحساس بوده است . و به جزئیات توجهی عمیق داشته است .پروین شعرهایش را برای دوستان پدرش می خواندوآنها ازشنیدن سروده های این نوجوان بسیار تعجب میکردند. هنراوآنجاست که اززبان همه چیزسخن میگوید:(چشم و مژگان-دام ودانه-مورومار-سوزن وپیرهن-خاک وباد-مرغ و ماهی-مرغ وصیاد-ابروباران-کرباس والماس-کوه وکاه و ..... بالاخره جمادونبات-انسان وحیوان-ومعانی مانند: امیدونومیدی-تقدیروسرنوشت-ولطایف وبدایع دیگر..... اومارادرغرفه ای مینشاندوبااین اسباب وابزارهابه صدرنگ آمیزی وافسونگری اندوهگین میسازدوبه تفکروامیدارد وبه ندرت میخنداند.دائم درفکراست.اوبیشترنگران وطایف مادر ی است.وقتیکه ازاین اندیشه ها خلاص میشود به یادلطف خدامی افتدوقطعهءشاهکاروجاودانی"لطف حق"رامردانه واستوارمی سرایدوخواننده راباحقایق وافکاری بالاترآشنا میسازد و در همان حال نیز ازوطیفهءخطیرمادری دست بر نمی داردوبازهم مادری است نگران. مادر موسی.چوموسی رابه نیل درفکنداز گفتهء رب جلیل خودزساحل کردباحسرت نگاه گفت:کای فرزندخرد بی گناه گرفراموشت کندلطف خدای جون رهی زین کشتی بی ناخدای گرنیاردایزدپاکت به یاد آب. خاکت رادهدناگه به باد پروین درتمام سفرهایی که پدرش درداخل وخارج میرفت شرکت میکردوباسیروسیاحت به گسترش دیدواطلاعات و کسب تجارب تازه میپرداخت. درایران کان سخن وفرهنگ است.اگرشاعرانی ازجنس مرد پیداشده اندکه مایه این حیرتند.جای تعجب نیست.اماناکنون شاعری ازجنس زن که دارای این قریحه واستعدادباشدوبا این همه توانایی اشعاری چنین نغز و نیکو بسراید از نوادر محسوب میشود و جای بسی تعجب و شایسته هزاران تحسین وتمجید است. نخستین آثار پروین در مجله "بهار" منتشرشد.هنگامی که اشعار اوباآن استواری واستحکام انتشار یافت کمترکسی گمان میکرد که گویندهء این اشعار دختری نوجوان باشد تا جائیکه برای رفع این شبهه پروین باانتشار این رباعی دراین مورد رفع شبهه کرد: ازغبارفکرباطل.پاک بایدداشت دل تابداند دیوکاین آیینه .جای گردنیست مردپندارندپروین را.چه برخی زاهل فضل این معماگفته نیکوتر.که پروین مرد نیست سعی وکوشش پروین دراین است که همه را بسوی کمال سوق دهد این یک کمال اخلاقی ویکنوع تزکیه نفس بشکل صوفیانه است . گاهی از زبان یک مست در شعر" مست و هوشیار"وزمانی از زبان یک دزد در شعر"دزدو قاضی"وگاه از زبان یک دیوانه در شعر"دیوانه وزنجیر"به ظلمهاوتزویرها دروغهاوپایه هاوبنیانهای غلط جامعه حمله میکندودراینمورد حمله اش بسیاردقیق.روشن وقاطع وباارزش است.تکه ای ازشعرمست وهوشیار را میخوانیم: محتسب.مستی به ره دیدوگریبانش گرفت مست گفت:ای دوست این پیراهن است افسارنیست گفت:مستی زان سبب افتان وخیزان میروی گفت.جرم راه رفتن نیست.ره هموارنیست گفت.دیناری بده پنهان وخودراوارهان گفت.کارشرع.کاردرهم ودینارنیست گفت.اگه نیستی .کزسردرافتادت کلاه گفت.درسرعقل باید بی کلاهی عارنیست گفت.بایدحدزندهوشیارمردم.مست را گفت.هوشیاری بیار.اینجاکسی هوشیارنیست دراینگونه اشعارتوجه خواننده پروین به مسائل روزجلب میشوددرقطعه "مست وهوشیار"و"شهنه وقاضی" و "داروغه و والی"تمام قوانین ومقررات رامسخره میکندو رسوامی سازداگرمست شراب می نوشدآنها خون فقیرو اشک یتیم مینوشنددرقطعه ظریف وزیبای "دزد .قاضی" این قاضی نیست که محکوم می کندبلکه دزد است که قاضی وبعبارت صحیحتردستگاه عدالت جامعه رامحکوم میکند. قطعه هایی ازمنظومه زیباولطیف"دزدوقاضی"رابرایتان میخوانیم: برد دزدی را.سوی قاضی عسس خلق بسیاری روان ازپیش وپس گفت قاضی کاین خطاکاری چه بود؟ دزدگفت:ازمردم آزاری چه سود؟ گفت:بدکردار رابدکیفراست گفت:بدکارازمنافق بهتراست گفت:آن لعل بدخشانی چه شد گفت:میدانیم ومیدانی چه شد گفت:پیش کیست آن روشن نگین گفت:بیرون آردست ازآستین حدبه گردن داری وحدمیزنی؟ گریکی بایدزدن صدمیزنی؟ دست من بستی برای یک گلیم خودگرفتی خانه ازدست یتیم دزدجاهل گریکی ابریق برد دزدعارف دفترتحقیق برد میزدی خودپشت پابر راستی راستی از دیگران میخواستی؟ حاجت ارمارازراه راست برد دیو.قاضی رابه هرجا خواست برد روشن بینی.واقع بینی.شناخت واقعیت جامعه وطبقات مختلف آن . پروین را به چنین راه درست و نتیجه گیری صحیح در مسائل اجتماعی می کشاند . دوران سیاه دیکتاتوری باهمه مظاهرش.پروین راازحقیقت گویی باز نمی دارددرآنجاکه به سلطنت اشاره میکندمیگوید: جمعی سیاه روز.سیه کاری توانند باورمکن که بهر تو.روز سیاه نیست پروین انسانی مهربان وطغیات کننده علیه ظلم است این مبارزه درریشه تمامی اشعار پروین متبلور است.اودرهمه جادل وجانش با دردمندان وفقیران است. تصادفی نیست که وقتی پروین دراوج شهرت خود بود و اشعارش درقلب مردم جاری بود.وزارت فرهنگ رضاخانی یک مدال درجه سوم که به هردلقکی براحتی میدادندبرای اوفرستاد.پروین این مدال را رد میکند. زیرا او برای جکومت وقت مدیخه سرایی نکرده بود تاپاداش آنرا دریافت کند.اوحتی پیشنهادرضاخان راکه ازاو دعوت کرد تا به درباربرای تدریس به ملکه و ولیعهدبرود.با باکمال آزادگی وبلندنظری قبول نکرد. قصاید پروین بیشتربه سبک ناصرخسرواست.ومثنویاتش بیشتربه شیوه عطاروگاهی مولوی وزمانی مخزن الاسرارنظامی است مقطعاتش بیشتر بسبک انوری وثنائی است. نکته بسیار مهم که درمطالعه اثار پروین فورا"درذهن می نشیند اینست که طبع بسیاربلندوتوانایی داشته وتقریبا" هرجاهرچه خواسته است توانسته بگویدووزن وقافیه به هیچ وجه طبع او را محدود نکرده است ومانع ازادای مقصودش نشده است.روانی که در شعر او است یکی ازمظاهربسیاربرجسته طبع اوست.روی هم رفته اشعار پیچیده گره خورده در آثار او بسیارکم است. پروین به وضع اجنماعی زنان بسیارباتعمق وباتفکرمینگریست وآنان را همسر یعنی برابرویکسان مرد میدانست وملاک برتری را در علم ودانش وتربیت میدانست.به گفته ایشان: به هیچ مبحث ودیباچه ای قضاننوشت برای مردکمال وبرای زن نقصان چه زن.چه مرد.کسی شدبزرگ وکامروا که داشت میوه ای از باغ علم در دامان پروین در 19تیر 1313با پسرعموی خود که از افسران شهربانی بود.ازدواج کردو4ماه در کرمانشاه بوداخلاق نظامی باروحیه لطیف وآزاد پروین سازگارنبود. اودرخانه ای سرشار از مظاهرمعنوی وادبی وبدورازهر گونه آلودگی پرورش یافته بود.پس از ازدواج ناگهان به خانه ای وارد شد.که یک دم از بساط عیش ونوش خالی نبودوطبیعی است همگامی این دو طبع مخالف بیشتر از2ماه نمی توانست دوام بیاورد.او با گذشتن از کابین خودازهمسرش جداشد. پروین این تلخی شکست راباشناخت وفخامت تمام تحمل کردوتا پایان عمرازآن سخنی بر زبان نراندوتنها سه بیت در این باره سرود: ای گل تو زجمعیت گلزار چه دیدی؟ جزسرزنش وبدسری ارخارچه دیدی؟ ای شمع دل افروز تو بااین همه پرتو جزمشتری سفله به بازارچه دیدی؟ رفته به چمن.لیک قفس گشت نصیبت غیرازقفس ای مرغ گرفتار چه دیدی؟ درسال1314چاپ اول دیوان پروین.شاعرتوانای ایران.بدست پدرادیب وگرانمایه اش انتشاریافت ودنیای فارسی زبانان از ظهور بلبل داستان سرای دیگری در گلزار پرطراوت و صفای ادب فارسی آگاهی یافت.وازغنچه معطرذوق وطبع او بهره مند شد . چاپ اول دیوان آراسته به دیباچهء پرمغز شاعر و استاد سخن شناس ملک الشعرای بهاربود. پروین درسن34سالگی درنیمه شب 16فروردین ماه 1320 شمسی براثربیماری حصبه درآغوش مادرچشم ازجهان فروبست.پیکرپاکش درآرامگاه خانوادگی اش واقع در شهر قم ودرحرم متبرک حضرت معصومه(س)درکنارمزارپدرش به خاک سپرده شد. پروین برای سنگ مزار خودقطعه ای اندوهباروبسیارزیبا سروده است.که هم اکنون برلوح مرقدش حک شده است که امروزه این اشعارگهربارمورد زمزمه شاعران .ادیبان و همه پیروجوان و مردمان گشته است: این که خاک سیهش بالین است اختر چرخ ادب پروین است گرچه جز تلخی از ایام ندید هرچه خواهی سخنش شیذین است صاحب آن همه گفتار. امروز سائل فاتحه ویاسین است دوستان به.که ز وی یادی بکنند دل بی دوست.دلی غمگین است خاک.دردیده بسی جانفرساست سنگ برسینه بسی سنگین است بیند این بستر و عبرت گیرد هرکه را چشم حقیقت بین است هرکه باشی وزهرجابرسی آخرین.منزل هستی اینست آدمی هرچه توانگرباشد چون بدین نقطه رسد.مسکین است اندرآنجاکه قضا حمله کند چاره .تسلیم وادب تمکین است زادن و کشتن و پنهان کردن دهر را رسم و ره دیرین است خرم آنکس که دراین محنت گاه خاطری را سبب تسکین است . وبلاگ معلم Moallem weblog تلخیص از مقاله استادبزرگوار ابراهیم احمدی درگاهنامه نگاه | ||
| ||
| ||
| ||
| ||
بسم الله الرحمن الرحیم
تسلیت شهادت امام چهارم علیه السلام
وبلاگ معلم.ایام شهادت امام حسین علیه السلام وسالروز
شهادت امام علی بن الحسین(ع)امام چهارم
را به عموم مسلمانان جهان
تسلیت میگوید
امام علی بن الحسین(ع)درمحیطی تاریک وپرخفقان میزیست
که سایه شوم بنی امیه برآن سنگینی مینمود.شخصیتهای
بزرگ اسلامی وارزشهای معنوی آنان حکم گنجهایی داشته اند
که درحاله ای ازابهام فرورفته بود.از اینرو چهره حقیقی وتابناک
آنها چنانکه میباید جلوه گر نشده است
در میان امامان ما امام علی بن الحسین تنها کسی است که به دو خاندان بزرگ منتسب است.از یکطرف به پیامبر اسلام و از طرف دیگر شاه زنان دختر یزدگرد مادر عالیقدر امام چهارم بحکم جبر
.از شکوه و جلال دربار ساسانی چشم پوشید و دست تقدیر میان
او و خاندان نبوت پیوند زناشویی بست.واین افتخار ابدی نصیب او
گردید
ثمره شیرین این وصلت تاریخی وبی نظیر حضرت علی بن الحسین
علیه السلام بود که بهمین مناسبت ابن الخیرتین نامیده میشود
امام زین العابدین (ع)در دعای خود برای مرزداران اسلام میفرماید
خدایا با قدرت خود آب آشامیدنی دشمنان اسلام را با بیماری وبا بیامیز وخوراکشان را با درد ورنج بیالای وبه این ترتیب به زندگی
میکروب وعامل این بیماری در آب.و خطر بزرگ آن اشاره میکند
در میان میراثهای گرانبهای علمی که علی بن الحسین از خود بجا
گذاشته .ازهمه معروفترصحیفه سجادیه است. صحیفه سجادیه .
پس از قران مجید و نهج البلاغه .بزرگترین ومهمترین گنجینه گرانبها
ی حقایق الهی است.بطوری که زبور آل محمد(ص)لقب یافته و
تاکنون از طرف دانشمندان و بزرگان علم .حدود چهل شرح بر آن نگاشته شده است
مورخان و محدثان مینویسند:علی بن الحسین (ع)هزینه زندگی صد خانواده تهیدست مدینه را عهده دار بود
چون بطور ناشناس ودر دل شب .سهم هریک از آنها را میداد.نمی
دانستند ازطرف چه کسی است
ولی بعدها میگفتند:ما وقتی صدقات واعانه های پنهانی را ازدست
دادیم که علی بن الحسین از دنیا رفت
امام چهارم سرانجام پس از یک عمر مجاهدت در راه اعتلای اسلام
توسط خلیفه اموی مسموم شد و در سال 94 هجری به شهادت
رسید
مهدی جان تسلیت ما را بپذیر و بیا که همه در انتظار تو هستیم
پروردگارا:عجل لولیک الفرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ | ||
بسم الله الرحمن الرحیم
علمنی جرفا فقد ضیرنی عبدا من هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود گردانیده است (حضرت علی (ع در تقدیر از معلمان که کاری بس بزرگ وبنیادی در ایجاد مبنای فرهنگی جامعه بعهده گرفته اند که لزوم اینکه و دراز مدت استآموزش و پرورش یک عمل بنیادی سالهاست که احساس میشود اما به آن عمل نمیشود آموزش و پرورش نظیر وزارت علوم کاری آموزشی اودرازمدت است هر آنچه که دیروز سرمایه نهادیم امروز در بخش فرهنگی جامعه درو کرده ایم اگر برای کار معلمان و دانش آموزان ارزش سرمایه گذاری در نظر نگیریم در آینده نظیر الان در بخش فرهنگی ضرر را درو خواهیم کرد چرا سدی را که سالها بعد نیاز داریم امروز سزمایه گذاری میکنیم ؟ چرا برای انرزی هسته ای صلح آمیز سالها سرمایه گذاری میکنیم ؟ چرا برای ذوب آهن سالها سرمایه گذاری کرده ایم ؟ چرا برای آموزش و پرورش و علوم که آموزش همین تحولات و نهضت بزرگ علمی وتولید علم و تولید مخترع و معلم و استاد را بر عهده دارند سرمایه گذاری کافی نکرده ایم چرا هر وقت که نوبت سازندگان جامعه آینده میشود بار مالی دارد؟ مگر نمی دانیم که اینها گل سر سبد جامعه اند و چشم همه به آنهاست پس چرا به آنها آنچنان که به دیگران میرسیم رسیدگی نمی کنیم صلاح و رستگاری جامعه به معلم است به استاد حوزه و دانشگاه است آنها سرمشق جامعه اند آینده سازان جامعه هر روز آنها را میبینند پس هر چه در حق آنها کنیم به دانش آموزان ودانشجویان ما منتقل میشود پس برای این مفیدترین وکم حرفترین قشر جامعه باید قدمی در خور آنها بر باعث مشکلات فرهنگی دیروز ما توجهی کمکه چرا امروز ماست بر اساس تحقیقات انجام شده دو کشور زاپن فقط با خاک یکسان شده بودند و آلمان که در سایه تلاش معلمان و اساتید خود به این جایگاه بهتر است که از تجربیات دیگرانرسیدند پس ما نیز پند بگیریم در این کشور ها دریافتی معلمان از همه اقشار دیگر جامعه بیشتر است اگر میخواهید دز علم و فن آوری به آنها برسید کرده اندلااقل ببینید آنها برای معلمان خود چه اگر چه به سبب اسلام ما باید صد درجه بهتر از آنها عمل کنیم و در این زمینه توجه به کلام معصوم بجاست (قال موسی کاظم (ع المومن کثیر العمل و قلیل الکلام باید کاری کنیم( به فرموده امام موسی کاظم (عپس بنا که ناظر( اساتید جامعه که حضرت مهدی (ع در حق معلمان داشته باشندست از ما رضایت اعمال ما اجرکم عندالله @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ به مناسبت تقدیر از معلمان شعری نیز تقدیم میشود
بسم الله الرحمن الرحیم یاعلی بسم الله الرحمن الرحیم
علمنی جرفا فقد ضیرنی عبدا من هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود گردانیده است (حضرت علی (ع در تقدیر از معلمان که کاری بس بزرگ وبنیادی در ایجاد مبنای فرهنگی جامعه بعهده گرفته اند که لزوم اینکه و دراز مدت استآموزش و پرورش یک عمل بنیادی سالهاست که احساس میشود اما به آن عمل نمیشود آموزش و پرورش نظیر وزارت علوم کاری آموزشی اودرازمدت است هر آنچه که دیروز سرمایه نهادیم امروز در بخش فرهنگی جامعه درو کرده ایم اگر برای کار معلمان و دانش آموزان ارزش سرمایه گذاری در نظر نگیریم در آینده نظیر الان در بخش فرهنگی ضرر را درو خواهیم کرد چرا سدی را که سالها بعد نیاز داریم امروز سزمایه گذاری میکنیم ؟ چرا برای انرزی هسته ای صلح آمیز سالها سرمایه گذاری میکنیم ؟ چرا برای ذوب آهن سالها سرمایه گذاری کرده ایم ؟ چرا برای آموزش و پرورش و علوم که آموزش همین تحولات و نهضت بزرگ علمی وتولید علم و تولید مخترع و معلم و استاد را بر عهده دارند سرمایه گذاری کافی نکرده ایم چرا هر وقت که نوبت سازندگان جامعه آینده میشود بار مالی دارد؟ مگر نمی دانیم که اینها گل سر سبد جامعه اند و چشم همه به آنهاست پس چرا به آنها آنچنان که به دیگران میرسیم رسیدگی نمی کنیم صلاح و رستگاری جامعه به معلم است به استاد حوزه و دانشگاه است آنها سرمشق جامعه اند آینده سازان جامعه هر روز آنها را میبینند پس هر چه در حق آنها کنیم به دانش آموزان ودانشجویان ما منتقل میشود پس برای این مفیدترین وکم حرفترین قشر جامعه باید قدمی در خور آنها بر باعث مشکلات فرهنگی دیروز ما توجهی کمکه چرا امروز ماست بر اساس تحقیقات انجام شده دو کشور زاپن فقط با خاک یکسان شده بودند و آلمان که در سایه تلاش معلمان و اساتید خود به این جایگاه بهتر است که از تجربیات دیگرانرسیدند پس ما نیز پند بگیریم در این کشور ها دریافتی معلمان از همه اقشار دیگر جامعه بیشتر است اگر میخواهید دز علم و فن آوری به آنها برسید کرده اندلااقل ببینید آنها برای معلمان خود چه اگر چه به سبب اسلام ما باید صد درجه بهتر از آنها عمل کنیم و در این زمینه توجه به کلام معصوم بجاست (قال موسی کاظم (ع المومن کثیر العمل و قلیل الکلام باید کاری کنیم( به فرموده امام موسی کاظم (عپس بنا که ناظر( اساتید جامعه که حضرت مهدی (ع در حق معلمان داشته باشندست از ما رضایت اعمال ما اجرکم عندالله @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ به مناسبت تقدیر از معلمان شعری نیز تقدیم میشود هرکه پا در راه پیغمبر گذارد بر سرش دست خدا افسر گذارد هرکسی جویای حق باشد خداوند بر دل او مهر پیغمبر گذارد آنکه ره جوید به باب علم احمد سر گذاردتا ابد بر آستانش فاش برگو سالک کم کرده ره را بیهده عمری به بحر و بر گذارد آنکه میجوید حریم کبریا را تا که سربرکعبه داور گذارد آنکه پوشد جامعه احرام بر تن شب ببالین سر به چشم تر گذارد بانگ لبیکش رود بر آسمانها تن بخاک گرم در مشعر گذارد گر نباشد بر دلش نقش تو لا بار پیش سیل ویرانگر گذارد صلاز صفا و مروه و سعیش چو حا جان خود را گر در آن معبر گذارد تا بجوید باب علم مصطفی را گو قدم در مکتب بوذر گذارد بر کف آرد دامن حبل المتین را دل بر اندر گاه چون قنبر گذارد چون خلیل الله گر جوید گلستان با ولایش جامه در آذر گذارد آنکه بهر بندگی در درگهش سر صد هزاران میثم و اشتر گذارد نآنکه در اجرای امر حی سبحا پا به جای چای پیغمبر گذارد تا فنا سازد بت و بتخانه بکسر پا بروی دوش آن سرور گذارد عرش خم از بهر تعظیمش کند سر سجده چون بر خالق اکبر گذارد میکند خاموش شمعی را در این ره دداغها بر سینه کافر گذار تیغ عدلش در احد از دشمن دین چون احد تلی ز خاکستر گذارد آنکه مهر آسمان در پیش عزمش ماند از رفتار کر و فر گذارد آن ابرمردی که از اشک یتیمی اشک غم می ریزد و خنجر گذارد آنکه در روز غدیر خم پیغمبر از ولایت بر سرش افسر گذارد چونکه یک روحند اما در دو پیکر با نبی او پای بر منبر گذارد طبع مردانی در این روز مبارک رخ بخاک آن گران اختر گذارد بر اساس نظم بنیان سخن را بر فراز گنبد اخضر گذارد تا مگر در بیکران دریای دانش کاندر آنجا مرغ فکرت پا گذارد در کنار صفحه تاریخ هستی نقش خود در مدحت حیدر گذارد تا مگر در مدح آل الله اطهار نقطه ای بر این کهن دفتر گذارد تا مگر در لوح جمهوری اسلام خطی از مردان نام آور گذارد تا در این ارجوزه از خون شهیدان جلوه ای از لالهء احمر گذارد تا نشان از انقلاب خلق ایران اندر این دنیای پهناور گذارد تا مگر لطف خمینی رهبر ما صحه بر این شعر چون شکر گذارد تا پذیرد مهدی صاحب زمانش اجر او را در صف محضر گذارد محمد علی مردانی شب عید اضحی-تهران 58/8/10 &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& وبلاگ معلم | ||
انجمن علمی آموزشی فارسی استان گلستان اقدام به انتشار واژه3 نموده است
که نمونه ای از اشعار آن تقدیم میشود:از شاعر توانا سید هادی سیف حسینی
بسم الله الرحمن الرحیمعاشقانه نشستم لب جوی آب زلالی خیال گلی رست در خاک ذهنم سپس غرقه شد چشم در نمی-نرم نرمک- کفی آب برداشتم تا بشویم در این لوحه دل .تمام نقوش تر با تحسر و آنگه در آئینه آب تصویر لرزان تو با تبسم درخشید و من بی تامل کف آب زا سز کشیدم. @@@@@@@@@@@@@@@@@ غزل شکست گرچه سرسبزی کنون اما یقین خواهی شکست بی بر وبرگی بیاید.نازنین خواهی شکست دل نداده دل ربودی جان نداده جان شدی دل گرفته.غمزده دربغض وکین خواهی شکست بی سبب راندی مرا.من دوستت میداشتم از تو اکنون میرمد هرکس.چنین خواهی شکست پرت کردی روزگارم را به قعر نیستی نیستی اکنون شکستت.بیش از این خواهی شکست من به رسم سادهء انسانی خود زیستم تو به بی رسمی.به حالی بدترین خواهی شکست چون حریری مینمودی نرم و رنگین و ظریف حالیا پرچین.حریر آهنین خواهی شکست اولین باری که من دیدم ترا غرق شکوه پر ز شکوه این زمان تلخ و حزین خواهی شکست @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ بسمه تعالی بعد از انکه مجلس جدید انتخاب شد با تصویب این مجلس به دولت قبلی 2ماه مهلت داده شد تا طرح هماهنک سازی حقوق و دریافتی معلمان وبانشستکان به مجلس ارائه شود0 اما بیش از8ماه کذشت ودولت قبلی رفت اما لایحه مذکور به مجلس ارائه نشد0 با انتخاب رئیس جمهورودولت جدید امیدی تازه ای بوجود امد اما باز9ماه کذشت تا لایحه ارائه شد0 ولی از تصویب ان خبری نشده و نیست0 بنظر میرسد که مجلسی که60%ان معلم است همکاران خود را فراموش کرده است مکر همین معلمان نبودندکه در زمان انقلاب با به صحنه اوردن دانش کردند0 مکر این شهیدان بزرکوار ((شهید رجایی و شهید باهنر و شهید مطهری و شهید مفتح و00000 ودیکرشهیدان ما معلم نبودند)) کاری که معلمان در بیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند بتحقیق از کار کارکران شلاکت نفت کمتر نبوده است0 جامعه اسلامی الکو میخواهد و بهترین الکو معلم است زیرا از همه بیشتر با دانش اموزان در ارتباط است0 بس اثرکذاری او بیشتر است بس اکر برای معلم و زندکیش کاری اتجام دهیم یک الکو مثبت به جامعه داده ه ایم0 اوضاع امروز جامعه نتیجه عدم رسیدکی شما به معلم است (((با عدم رسیدکی به معلم یک الکو غلط به جامعه ارائه داده اید0)) بس دانش اموز امروز و اینده سا ز فردا معلمش را میبیند که مسسسسسسسسافر کسی میکند و بس خود میکویی نتیجه علم و دین و تخصص اینست0 وزارتخانه هی که بیش از یک میلیون و بنجاه هزار نفر برسنل دارد یعنی نصف دولت را شامل میشودنیازمند است تا بطور مخصوص به وضعش رسیدکی شود (((مکر میشود یک خانواده خیلی خیلی خیلی 00000بر جمعیت را با یک خانواده معمولی مثل هم ارائه کرد0 بس جرا تعلل و سستی میکنید0 مکر نمی خواهید این معلمان نسل انقلاب اسلامی ز این شمع های بر فروغ میهن اسلامیمان و سهدای زنده امروز به جشم خود رسیدکی شما و هماهنک سازی دریافتیشان با وزارت علم را ببینند0 مکر منتظر مرکشان هستید تا قدمی بردارید0 این مناصب و وکالتها جند صباحی بیش نیست0 ((((بس کاری کنید که فردا در بیشکاه خداوند متعال 0مثل امروز شرمنده نباشید)))) کار رسیدکی به معلمان کاری دراز مدت اثر واقعی ان 20 سال بعدبا کار معلم روشن میشود و نبایستی انتظار وصول عاجل ىداشت ولی اکر از اوایل انقلاب درست عمل میکردیم 0 امروز میتوانستیم وضع فرهنکی جامعه را بهتر از این ببینیم0 طبیعی است وقتی هر کاری وزارتخانه ای یا سازمانی میخواهد انجام دهد میکویی اموزش و برورش نیز همکاری کند((مثلا برای بهداشت از معلم ز مدرسه کمک ممیکیرند یا برای بسیج یا برای مبارزه با مواد مخدر همینطور یا برای ایدز همینطور و00000دهها مطلب ىیکر)) بس جرا این وزارتخانه و معلمان که شما همه جیز را از انها میخواهید اینکونه رها شده است و تعلل و سستی میشود0 مکر همین معلمین نبودند که شما مسئولین ونمایندکان را اموزش دادند و به مراتب والا رساندند مک این (((((( کلام مولا علی (ع) نیست که (( من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا)))))) بس جرا کفران نعمت میکنید0 ((((((به امید بیداری همه ما و اندیشیدن به نظارت الهی و حضرت مهدی صاحب عصر و زمانکه میلادش خجسته باد )))))) وبلاک معلم
و بیمانند ی اجرا + نوشته شده در پنجشنبه شانزدهم شهریور 1385ساعت 5:36 توسط علی اکبری | %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
|